– Det känns verkligen intressant att samarbeta med studenter från Berghs, som är en av de bästa kommunikationsskolorna i världen. Studenterna har fått fria händer att skapa något nytänkande som skapar nyfikenhet för festivalen, säger Alf Kjeller, festivalchef för Stockholm Pride 2012 i ett pressmeddelande.
– Vår gemensamma målsättning är naturligtvis ett stort genomslag för festivalen, säger han vidare.
Kampanjen tas fram som ett examensprojekt av elever vid skolan.
– Att Pride valt att låta Berghs studenter arbeta med deras kommunikativa utmaning som ett examensprojekt passar väl in i årets tema, ”collaboration”. Temat öppnar för kreativa lösningar där kommunikation integreras i olika kanaler i dialog med mottagarna. Att få se studenternas idéer realiseras är väldigt starkt, närmare verkligheten än så kan man inte komma, säger Camilla Wallander, VD på Berghs School of Communication i pressmeddelandet.
Stockholm Pride arrangeras i år mellan den 30 juli till 5 augusti och Pride Park är i år åter i Tantolunden.
Uppdaterad 2016-11-15