– Det är roligt att samarbeta med partners som ligger i framkant inom sina branscher och som gör Nordens största pridefirande möjligt tillsammans med oss, säger Pär Wiktorsson, ordförande för Stockholm Pride. Det känns riktigt bra att just Nissan med Mobility och Swedbank går in med ett stort engagemang i vår festival och visar att moderna företag är med och skapar ett öppnare samhälle.
De två huvudsponsorerna som nu är klara till årets festival har varit med tidigare år. Swedbank sedan 2003 och Nissan är i år med för tredje gången.
Bland de ”stolta partners” som är klara för i år är Arbetsförmedlingen nya. I pressmeddelandet som sändes ut idag förklarar generaldirektören Angeles Bermudez Svankvist att man vill markera respekt, öppenhet och förtroende.
– Samhället har ett ansvar för att skapa förtroendefulla möten där respekten för individen är av största vikt. Arbetsförmedlingen arbetar ständigt med värdegrunden allas lika rätt. Därför är det viktigt för oss att medverka på Stockholm Pride med temat öppenhet, säger Bermudez Svankvist.
Huvudsponsorerna kommer finnas i ett 600 kvadratmeter stort så kallat ”Öppenhetstält” i Kungsträdgården där en av parkens restauranger skall sköta serveringen. Förutom Arbetsförmedlingen är hittills British American Tobacco, RFSL, Spendrups, SL och Sensus ”stolta partners”. Stolta samarbetspartners är i år Kulturhuset, Stockholms Stadsteater och Unga Klara och ”Stolt presspartner” är myNewsdesk.
Uppdaterad 2020-09-04