Idag blev de officiellt att kommunikationsbyrån Tullbergs fått uppdraget att ansvara för sponsorsarbetet till Stockholm Pridefestivalen. Sedan 1998 har QX Förlag haft samarbetsavtal med Stockholm Pride för mediaproduktion och senare även arbete med samarbetspartners. 2010 avbröts det samarbetet.
Tullbergs är specialiserade på att arbeta med kulturinstitutioner, organisationer och myndigheter. I år, då festivalens Pride Park-verksamhet flyttar till Kungsträdgården och byter namn till just Pride Kungsträdgården där entréavgifter inte tas ut, kommer budgeten för detta år att innebära en väsentlig ökning av sponsorsintäkterna.
I pressmeddelandet från Stockholm Pride säger Tullbergs VD, Torsten Tullberg att de ” aldrig förut känt oss så peppade, engagerade och motiverade i ett sponsringsuppdrag.”

Stockholm Pride har årsmöte den 27 februari och kommer där att ta ställning till bland annat en nedbantad styrelse. Till fortsatt ordförande föreslås Pär Wiktorsson, kassör Petter Wetsrman och så fyra ledamöter, Katarina Nyström, Sofia Scherman, Alex Fridunger och Niklas Borefors.
Festivalen, som 2009 gick med kraftig förlust där det egna kapitalet på nära 2,2 miljoner raderades ut, gick 2010 med ett överskott som gett ett eget kapital på nära en miljon. Arbetet med att fortsätta stärka det egna kapitalet är enligt verksamhetsplanen ev av de prioriterade uppgifterna.