Njut den sköna (nästan) sommarkvällen på Mälarpaviljongen och lyssna samtidigt till ett samtal om företagaransvar och ”pinkwashing” kring hbtqi+.
Med start 18 leder Pom Sandhagen, utbildare på RFSL, ett samtal mellan Johnny F Kroneld, Barncancerfonden, Ulrika Lahne, QX Förlag och Aaron Kroon, ”diversity trailblazer” som arbetar på Schibsted och belönats för sitt arbete med mångfald på flera företag.
Ulrika Lahne har varit på QX sedan 2002 och upplever att det skett en enorm skillnad i hur företag riktar sig till hbtq-konsumenter, även om det fortfarande finns mycket att göra.
– I min värld, om man petar in en krona i något, måste det resultera i att det kommer ut två i andra änden. Men det finns också andra värden med att annonsera för en viss målgrupp, i det här fallet hbtq. Till exempel att man visar som organisation att man tar dessa frågor på allvar och att man måste leva upp till vissa krav som arbetsgivare. Hbtq-frågor idag är i allra högsta grad en hållbarhetsfråga, inte bara en rättvisefråga. Det har ett reellt värde.
Diskussionen kan även följas via länk varhelst du befinner dig i världen. Anmälan krävs dock och den kan du göra här.