Ledaren för lobbyorganisationen Mission America har tidigare kallat hbtq-personer för ”själlösa individer utan egna personligheter”. Hennes hat mot hbtq-rörelsen är så intensiv att hon nu planerar att varumärkesskydda regnbågen, vilket Harvey själv skriver om i WND.
– Det är tydligt att Gud inte hade för avsikt att regnbågen skulle representera rebeller, ondska och splittring. Hur har den här ovärderliga symbolen blivit en fana för mänsklig demoralisering, lust, trots och kätteri? frågar hon sig.
Vidare skriver hon att den ”undersköna regnbågen har kränkts och våldtagits av de vilsna och orättmätiga” samt att den nu används som en ”prålig skylt för grav homosexuell synd”.
Det vill Harvey nu sätta stopp för – genom att varumärkesskydda regnbågen. Men hon medger att det kan bli svårt, och kanske till och med omöjligt.
Hon har sannolikt rätt. En av kriterierna för att få varumärkesskydda en symbol i USA, där Harvey verkar, är nämligen att symbolen ska vara specifik för verksamheten och tidigare oanvänd. Vilket kan konstateras inte är fallet för regnbågen.