TV

Lite annorlunda är att tjejen går in i leken med att tro att alla är straighta och lediga, och får sedan reda på spelets regler via telefonsamtal från deltagatnas flick- respektive pojkvän.
Tjejen får nästan direkt konfrontera killarna i badbyxor. Vem bär speedos? Han måste väl vara bög? Därefter får hon leta igenom deras bilar, ta emot massage, göra utfrågningar och ta litevara lite på tu-man-hand med var och en. Under tiden får man hela tiden veta tjejens resonemang – det totala kliché-registret vad det gäller både bögar och parkillar. Som final får tjejen göra sitt val inför ögonen på pojkvän, flickvän, de tre käcka musketörerna och några miljoner TV-tittare.
Självklart vet inte tittarna heller vem som är gay, straight eller upptagen, eftersom man hela tiden kan vara med via dyra SMS och själv ha chansen att vinna en resa.
I premiärprogrammet valde tjejen fel, och utsåg gaykillen Luciano till ledig straight kille. Luciano, till vardags bartender på Los Angeles största gaybar The Abbey kan nu se fram emot två veckors lyxresa med pojkvännen. När kommer den svenska versionen?
/FONT>


Christopher – Taken!, Luciano – Gay!, Mike – Straight!

TV kanalen Lifetime kallas ofta i folkmun ”television for women”. Efter att ha bytt ledning för några år sedan har man medvetet flirtat med gay-publiken, och gjort stora ansiktlyftningar av den lite åldrande kanalen. För att locka rosa tittare och rosa reklampengar har man köpt in det populäraste i gay-tv från de tre stora TV-jättarna: Will & Grace från NBC, Desperate Housewives från ABC och från CBS Fran Drescher’s Nannyn. Kuriosa i sammanhanget är att det är Liftime som låg bakom en av de största succéerna bland den rosa tittarskaran – Golden Girls – våra kära Pantertanter.

http://www.lifetimetv.com/shows/gaystraightortaken

Källa: Läs mer om Gay, straight or taken?

Publicerad: 2007-01-12 00:00:00