TV

Skönhetsproduktsföretaget L’Oreal satsar på en gayprofil för att marknadsföra hela sitt produktsortiment. Det är Fab 5`s hunk Kyan Douglas som varit så flitig att tipsa om L´Oreals produkter att han nu får bli ”spokesperson” för företagets stytlingprodukter, shampoon osv.

Kyan, som är skönhetsmaestron bland de fem killarna i den amerikanska makeoversuccén är den populäraste vid sidan av bitchigt roliga Carson(i alla fall enligt QX.se:s läsare).
Programmet som genom sitt tipsande och stylande blivit en våt dröm för annonsörer och ”lifestylevarutillverkare” är fortfarande populärt i både USA och Sverige och Kyans dragningskraft kan mycket väl få såväl straighta som homos att köpa ”L´Oreal”-produkter.
L’Oreals vd, Carol Hamilton, som själv är en stor fan av Kyan Douglas förklarar valet av talesman.
– Han ger alltid de perfekta råden, med en hälsosam dos humor!

Företaget har dessutom bedrivit kampanjen ”because we´re worth it” med en rad kändisfejs såsom Heather Locklear, Beyonce, Andie McDowell och Jewel.

Publicerad: 2004-10-26 00:00:00