Gaymedia

Tidningen QX har getts ut i snart sex år och har i en ny undersökning från Berghs School of Communication kunnat notera att den täcker 75% av målgruppen ”läsare av gay/queer media”. Det gör tidningen till den överlägset största av de svenska gaytidningarna. QX har under sin levnad sett en ökat tillströmning av annonsörer, det gäller såväl traditionella annonsörsgrupper som helt nya.
Samtidigt som de nya siffrorna presenterats har det på tidningen skett ett personalskifte under våren. Pia Gustafson slutade i mars sin tjänst som annonssäljare efter två års arbete och har ersatts av Johan Glassel.

Den sista april avslutade så Mats Strandberg sin anställning som redaktör på tidningen QX.
– Det har varit en berg-och-dalbana att jobba på QX i två och ett halvt år. Det har gått fort, varit läskigt, det har varit omöjligt att förutse vad som ska hända härnäst… och hysteriskt kul nästan hela tiden. Ett jobb som QX blir ju liksom hela ens liv. Så det känns som att jag
lämnar min lilla familj och flyttar hemifrån, haha.
Han går vidare till ett nytt tidningsprojekt som ännu så länge är hemligt.
– Nej det är ingen gaytidning what so ever. Däremot kommer den att bli extremt bra och rolig. Hoppas jag. Det känns så.

Den 2 maj påbörjade Nenne Nestius sin anställning som ny redaktör på tidningen QX. Hon kommer närmast från tidningen Corky som tvingats lägga ner sin pappersupplaga på grund av ekonomiska problem. Nu kommer hon tillsammans med chefredaktör Anders Öhrman driva tidningen redaktionellt.
– Det ska bli skitkul! Säger Nenne till QX.se. Jag känner mig verkligen laddad och ser fram emot att jobba med Anders.
Mats Strandberg ger lyckosparkar.
– Det här kanske låter Hollywood-falskt, men det är skönt att gå vidare och veta att det är
Nenne som tar över. Jag vet att hon kommer att hålla QX-fanan högt och göra en massa bra och coola grejer. QX kommer alltid att vara min lilla baby och det känns bra att överlämna
den i Nennes trygga nypor.

http://www.qx.se/info/kontakt.php

Publicerad: 2001-05-03 19:00:00