Designad alkohol

Absolut Vodka släppte i samband med New York fashion Week en ny klädkollektion. Tillsammans med Tom of Finland Clothing company och designerna Gary Robinson och David Johnson, kombineras Absoluts varumärke, med tighta jeans och sexuella signaler.
Just det senare är kanske det mest anmärkningsvärda i satsningen. Absolut Vodka ser i sin marknadsföringsstrategi sex och politik som no no-ämnen. Att då ta till symbolen Tom of Finland, som är grundpelaren till den läderscen vi ser idag i främst USA.
Och då talar vi knappast no no till sex!

Men Tom of Finland Clothing (New York), som betalar slantar till Tom of Finland Foundation i Los Angeles för varumärket, har i och för sig en sexuell linje i sin stil, men knappast någon stötande sådan.
Eller som James Schleifer, amerikansk PR chef för vodkamärket säger till Philadelphias gaytidning Au Courant:
– Gaykillar och lesbiska har bidragit på ett avgörande sätt med sin kreativitet, och Absolut Vodka är stolta över att uppmärksamma denna dynamiska tradition. Vi är lyckliga över att få skapa en Absolut design som tar fram maskulinitet och en positiv sexualitet.

I den nya Absolut-kollektionen finns just tighta jeans med Absoluts tryck med Country över skrevet och Sweden över rumpan! Ett ståtligt skärp med grovt spänne och texten Absolut Tom. En snyggt skuren, om än ganska traditionell, läderväst med flaskan på ryggen och läderbrallor som istället för revärer har texten Aboslut sydd i svarta bokstäver. Och så naturligtvis vita T-shirts med tryck.

Snyggt och lädrigt á la USA. Man undrar bara vad Finlandia tycker om att snuvas på konfekten!

http://www.eroticarts.com/company

Publicerad: 2000-07-22 12:00:00