I helgen är det 10 år sedan ABBA The Museum öppnade och i samband med detta presenterar museet en helt ny utställning – ABBA Voyage. Utställningen tar med besökaren bakom kulisserna i skapandet av den virtuella konsertupplevelsen som man kan se i London och innehåller exklusiva intervjuer, bilder och de scenkläder som B Åkerlund skapat i samarbete med bland annat Dolce & Gabbana och Michael Schmidt.

ABBA The Museum öppnade 2013 och har sedan dess lockat 2,5 miljoner besökare från hela världen.
– Jag kan inte komma på ett bättre sätt att fira ABBA The Museums 10-årsjubileum än med en ny utställning. Med hjälp av ABBA Voyage får vi följa med genom hela ABBA-historien – från den allra första början och in i framtiden. Vi ser väldigt mycket fram emot att välkomna både nya och återkommande gäster” säger Caroline Fagerlind, Head of Exhibitions på ABBA The Museum.

ABBA Voyage i London har setts av 1 miljon besökare sedan premiären för ett år sedan.