Efter en idé från en kompis i New York, som jämför sina älskare med burkar fick Roman Deppe Mellah inspiration till en serie färgsprakande och skämtsamma bilder i pop-konststil.
Ur grabbars brallor sticker burkar upp av olika läskmärken och blir till en egen slags reklampelare!
”Provokativt, ändå väldigt kul, sexuellt och sexigt utan att vara övertydligt”, säger Roman om idén och tog hjälp av fotografen Erik Nielsen Engebretsen för att få ihop de sex olika bilderna. Efter att idén utvecklats ett steg till har de tagit hjälp av olika grafiska konstnärer som fått arbeta vidare med varsin bild. Bildernas namn anger vem som lagt sin grafiska touche till vilken bild.
– Jag och Erik är väldigt stolta över slutresultatet och vi vill auktionera ut dem för en god sak och hoppas att andra kommer uppskatta dem lika mycket som vi!
Budgivningen har just påbörjats och stängs på måndag. Intäkterna från försäljningen går till Posithiva Gruppens stödfond.

Delta i auktionen här