Nu finns den nya engelskspråkiga Berlinbaserade herrmodetidningen Geil ute i butik. Med en oerhört gayvänlig och bög-flörtande stil presenterar Geil över 200 sidor nyheter om mode, grooming, musik, resor, sport och bilar. Sexualitet är Geils ledord och är genomgående i hela tidningen, och allt presenteras med homoerotiken som grund. Nästan alla manliga modeller i tidningen figurerar vid åtminstone ett tillfälle helt nakna och nyheterna om de senaste jockstrapsen och fotbollsstrumporna lär knappast vara riktade till de heterosexuella manliga fotbollsspelarna. Och i en intervju med superstjärnan och elitsimmaren Mark Foster lämnas allt åt homoerotiken och inzoomingen av hans häck talar sitt eget språk (med eller utan tilläggande bildtexter).

Att tidningen försöker sälja med sex är heller inget man smyger med, i en programförklaring redan på tredje uppslaget redovisas och sammanfattas hela tidningens strävan med en enda mening: ”Ich bin geil”, som på tyska helt enkelt betyder: ”Jag är kåt”. Och även om just den här tidningens kåta ådra lär locka fler manliga homosexuella läsare än heterosexuella, har tidningsredaktionen för säkerhets skull, och som heterosexuellt alibi, också infogat ett klassiskt ”mittuppslag” med lättklädda flickor med bara bröst.

Geil no 1 finns nu att köpa i butik.

Smygtitta i tidningen här:
geilmagazine.com