Så. Då var det dags.

Melodifestivalsfinal 2017. Och för första gången på flera år är det i princip omöjligt att tippa en vinnare!
Wiktoria ligger högst på Spotify, Nano spelas mest i radio, och Robin Bengtsson ligger den hack i häl i alla oddslistor. Dessutom har Jon-Henrik Fjällgren & Aninia bubblat upp som storfavorit på svt.ses undersökning, och dalat rejält i odds under den senaste veckan. Och så har vi hits som Benjamin Ingrossos Good Lovin och Mariettes A Million Years.

Ser man till förra året så kommer det vara små marginaler mellan poängen som delas ut av svenska folket. Appröstandet har gjort att tittarna röstar på flera låtar och när rösterna ska omfördelas i poäng blir det väldigt jämnt. I fjol fick vinnande Frans 68 poäng av svenska folket medan folkets åtta; Lisa Ajax, fick 33 poäng. Det skiljde alltså endast 35 poäng mellan dessa bidrag. När de tio utländska jurygrupperna då ska dela ut sina poäng kan en 12:a hit och dit ställa till det rejält för vinsthungriga bidrag. Speciellt under ett så pass jämnt år som detta. Frans var ändå storfavorit att ta hem segern med en överlägsen förstaplats på Spotify under veckorna som ledde fram till finalen. Nu när det finns flera favoriter kommer det skilja ännu mindre i poäng mellan folkets etta och åtta… Så när de utländska jurygrupperna röstat så KAN det vara avgjort…

Tio länder röstar: Armenien, Australien, Storbritannien, Israel, Norge, Tjeckien, Frankrike, Italien, Malta, Polen och årets ESC-värdland, Ukraina. En lustig grej är att Australien och Italien, som lämnade röster i Sverige i fjol då gav sina 12:or till Ace Wilder, som då tävlade med Don´t Worry, och nu är med i finalen igen. Håller Ace-kärleken i sig?
Samma sak med Israel och Norge, som också röstar ikväll: 2016 gav dom sina 12:or till Wiktoria, som ju är en av kvällens storfavoriter. Samma procedur igen?

Det är omöjligt att sia om vem som går vinnande ur fighten om jurypoängen men vi gissar att de fyra favoriterna i topp alla bör premieras på olika sätt, och att Boogiemannen själv, Owe Thörnquist kanske inte får så mycket där. Men mer om det i våra omdömen här under.

Folkets topp borde vara Wiktoria, Jon Henrik featuring Aninia, Robin Bengtsson & Nano, i den ordningen, men det kan som sagt handla om ett par poängs skillnad…

Finalprogrammet då?
Jag skulle nog säga att det är det sämsta program jag sett sedan jag började åka på turné.
Varför?
– Inledningen består av att programledartrion framför en fruktansvärd funksörja med ”kul” text om att skaka rumpan backade av orkestern Damn! Ha inte bråttom till soffan ikväll med andra ord. Ni kan lugnt börja titta typ kvart över åtta.
– Sen kommer Damn! tillbaka och storslaktar If I Were Sorry med en storbandsfunkig version tillsammans med Shirin. Tack. Verkligen.
Zara Larsson, som släpper skiva i dagarna, får ogenerat göra reklam för tre låtar i ett nummer som är totalt oimponerande efter att man sett henne göra betydligt coolare saker i utländska program. Zara är såklart svinbra, och bokningen av henne är kanon, men det känns som att man ba: ”Vi har Zara Larsson, resten löser sig självt”. Ehn nej, det gör det inte.
– Ett städnummer med David, Clara & Hasse och husdansarna. Inramningen är snygg och 50-talshärlig, men VARFÖR en text om att städa upp efter Melodifestivalen? Helt vansinnigt poänglöst och slött i finalprogrammet.
– Till sist: En SKAM-sketch i tre delar dyker upp genom programmet. Den är hyfsat kul och Alexander Rybak som SKAM-William är charmig. Men. Varför nu? SKAM var som hetast ett par veckor in på det nya året och en SKAM-parodi hade varit ett utmärkt sätt att fånga in tittarna från program ett. Nu i mars, som finalprogramsinnehåll dessutom, känns det bara så trött och oinspirerat. Begåvat också att de säger att Bobbysocks vann 1984. Noll koll.

Jag blir så otroligt ledsen att Sveriges största tv-program sköts så här. Jag älskar att åka runt på turné, att varje vår höra 28 nya låtar och se allt mynna ut i en spännande tv-final. Men man kan inte slarva bort innehållet så här som man gjort i år.
Hur kan man inte skapa bättre tv-underhållning för 3,5 miljoner tittare som bara skriker efter att bli underhållna? Skillnaden mellan det vi såg i kväll och förra årets final är oändlig. Noll finess, noll skratt, noll wow-faktor.
Snälla SVT, styr upp detta till nästa år.
Jag ber er.
Så mitt tips till alla som ska se finalen. Se bidragen, rösta och ha kul. Men ladda upp med musik, snack och annat under all tid då resten av programmet rullar.
Det är verkligen inget att se.

Men nu till det som ÄR sevärt: Låtarna. Numren. Artisterna.
Här är betyg, tippningar & annat, av QX Schlagerprofiler Ronny Larsson & Ken Olausson!

”Wild Child” Ace Wilder
Låtskrivare: Peter Boström, Thomas G:son och Ace Wilder.
(Direkt till final från deltävling 1)

QX QX QX QX QX
Ronny: Detta är exakt allt jag älskar med Melodife…äh, musik! En fantastiskt klistrig och medryckande (Thomas G:son)refräng som gör att man bara vill rusa ut på närmsta dansgolv och hänge sig. Ace har inte haft det lätt på listorna och de andra bidragen ligger långt före henne, men det struntar jag fullkomligt i. Jag hoppas innerligt att de utländska jurygrupperna strösslar Wild Child med massa poäng. Hur det än går i kväll så är detta låten jag kommer att spela i år framöver, både i mina lurar och som dj. Så HÄR ska en schlager låta 2017!

QX QX QX QX QX
Ken: Sedan Statements ramlade ut i Linköping har Ace Wilder’s Wild Child varit mitt “happy place”, och jag har lyssnat på den oavbrutet. Jag vill liksom bara omslutas av detta fantastiska pastellfärgade pyjamasparty och drunkna i vad som ohotat är den perfekta schlagerpoplåten år 2017. Koreografin och dansarna känns så härligt avslappnade och när golvet rasar runt Ace (och Tjeckiens blommönster från ESC 2016 exploderar på scenen) så reser sig mina armhår varje gång. Men trots att detta hade varit en behövlig vitamininjektion i ett Eurovision som till 90% består av ballader så tror jag inte det räcker ända fram till Kiev i år heller. Vinnarbuzzet dog liksom med Nanos genombrott i Göteborg. Men jag älskar det dock. Sönder och samman.

iTunes-placering idag: 19
Spotify Top 50 idag: Utanför
Totala Spotify-streams: 966 051


”Her Kiss” Boris René
Låtskrivare: Tim Larsson, Tobias Lundgren
(Till final från första deltävlingen via Andra Chansen)

QX QX
Ronny: Nej, detta är verkligen inte min grej. Peppigt soulsväng med dansare som tittar på varandra med världens största leende och ba ”Faan, vad det här svänger!” Det är absolut inte dåligt, det är bara så slätstruket och skvaligt. Boris är nog dessutom den som är minst chanslös i afton,  att folk skulle gå igång på nu det här är lika troligt som att Loreen kommer tillbaka till Melodifestivalen. För andra året i rad får Boris vara glad att han bara är i final (precis som fjol via AC), och för andra året i rad får Boris räkna med en bottenplacering.

QX QX
Ken: Man blir ju inte direkt ledsen av det här, Boris René är ju ännu en av de artister som precis som Ace fungerar fantastiskt ihop med sina dansare och som man känner verkligen har kul på scenen, och jag märker att jag av någon anledning gillar den här låten mer nu när den är i final än jag gjorde både i Göteborg och Linköping. Men med det sagt är det också en “klassisk startnummer-två”, en helt okej låt som gått via Andra Chansen och som förmodligen kommer vara en av dem som slutar på en tvåsiffrig placering i kväll. Oh kolla, nu klarade jag dessutom för första gången att skriva hela texten utan att nämna Bruno Mars! Eller…fan.

iTunes-placering idag: 20
Spotify Top 50 idag: Inte där
Totala Spotify-streams: 1 602 832

”I Don´t Give A” Lisa Ajax
Låtskrivare: Ola Svensson, Linnea Deb, Joy Deb, Anton Hård af Segerstad
(Till final från andra deltävlingen via Andra Chansen)

QX QX QX
Ronny: Varje gång jag hör den här så inser jag att jag verkligen gillar den. Det låter som en radiohit som man hört många gånger förut, och känns väldigt 2017. En Ariana Grande light liksom. Lisa är långt ifrån seger i årets Melodifestival, men jag tycker helt klart att hon följt upp sin finalplats från fjol med en bra låt. Jag har egentligen eget emot F-ordet i texten, men jag tycker att det sjungs lite för mycket utan att få till en effekt. Jag hade hellre sett att kören smög in det på slutet i höjningen än att varje refräng avslutas av det. Sen är det ju en annan fråga om småbarnsföräldrar tycker att det är ok att deras Ajax-älskande avkommor går och sjunger just detta F-ord… Nåja, bra är den.

QX QX
Ken: På fredagens genrep sjöng Lisa Ajax “danm” istället för “fuck”, och plötsligt tyckte jag låten blev mycket bättre. Den förvandlades liksom från ett snyggt, men kanske smått desperat, försök att tuffa till en lite för präktig image till en lyxigt amerikansk Billboard-ballad värdig en Disneyklubben-starlet. Nu ryktas det dock att det omdiskuterade “fucket” är tillbaka i kväll och då väljer jag att behålla min stabila tvåa i betyg för I Don’t Give A. Det här är nog dessutom bland det absolut sämsta från finalen vi kan skicka till Eurovision just i år, när den tävlingen svämmar över av tjejballader. Placeringen? Någonstans från plats åtta och nedåt!

iTunes-placering idag: 39
Spotify Top 50 idag: 33
Totala Spotify-streams: 2 788 130

”I Can´t Go On” Robin Bengtsson
Låtskrivare: David Kreuger, Hamed ”K-One” Pirouzpanah, Robin Stjernberg
(Direkt till final från tredje deltävlingen)

QX QX QX QX
Ronny: Robin Bengtsson fortsätter att övertyga med sin lyxiga poplåt med rullbandsdansare och coola moves. Detta skulle absolut göra bra ifrån sig i Kievs såsiga startfält, och Robin är snygg, sjunger säkert och känns stjärnigt övertygande. Han kommer utan tvekan att vara i topp3 hos folket och jag har mycket svårt att se att de utländska jurygrupperna inte ska falla för det här också. Den här hiten känns precis som Lisas 2017 och det är den största anledningen till att jag absolut skulle omfamna en vinst.

QX QX QX QX
Ken: Här kommer finalens första riktigt heta vinnarkandidat – och det känns direkt! Låten är bra och en rejäl hit, numret har ju varit Eurovision-färdigt sedan ruta ett, och Robin har vuxit flera meter som artist sedan sin femteplats i förra årets final. Här finns liksom inget att klaga på. Visst, jag har kanske större personliga favoriter i startfältet, men jag skulle gladeligen åka med Timberlake-brakaren I Can’t Go On till Kiev och stå bakom det hela vägen in i kaklet. Jag tror dessutom det lätt skulle ta sig till final där och därefter ge oss en riktigt bra placering.

iTunes-placering idag: 5
Spotify Top 50 idag: 5
Totala Spotify-streams: 2 593 348

”En värld full av strider (Eatneme gusnie jeenh dåaroeh)” Jon Henrik Fjällgren feat. Aninia
Låtskrivare: Jon Henrik Fjällgren, Sara Biglert, Christian Schneider och Andreas Hedlund
(Direkt till final från deltävling 4)

QX QX QX
Ronny: Att den här ligger i topp på SVT:s undersökning om vad som är folkets favorit på lördag är ett litet mysterium. Javisst, JH/Aninia levererar ett stabilt etnonummer med mycket känsla och tryck i refrängen, men jag kan liksom inte se det här vinna. Och ska den det? Detta är inte alls vad som behövs i ESC-startfältet och det känns inte som att det sticker ut tillräckligt. Det är superfint att den är i final, för det är den absolut värd. Men om inte magiska Jag är fri (Manne Leam Frije) vann 2015 ska denna fanimig inte heller göra det. En värld full av strider är en folklig etnoschlager, varken mer eller mindre, och ska placeras därefter. Femma?

QX QX QX QX
Ken: Det är något med Jon Henrik Fjällgren som typ drabbar mig varje gång jag träffar honom. Den där kombinationen av den där lilla, varma, tillbakadragna killen som verkar så snäll i kombination med den mäktiga röst han avslöjar på scen och sedan dessutom den där superkroppen han lägger upp på Instagram… Det är fanimej svindlande. Häftigt! Svårt att ta in. Men desto lättare är det att ta in den här låten. Refrängen sitter som ett klister direkt, och texten har, till skillnad mot hela resten av startfältet nu när Loreen rök, någonting att säga med sitt tydliga budskap. Däremot är jag tveksam både till dess chanser i ett ballad-tätt, redan etno-blingat Eurovision och om Jon Henrik, som öppet pratat om sin stress, skulle må bra av det? Men tror jag inte varken svenskarna eller jurygrupperna tar hänsyn till ikväll – det här kommer komma högt.

iTunes-placering idag: 25
Spotify Top 50 idag: 24
Totala Spotify-streams: 1 654 569

”Kiss You Goodbye” Anton Hagman
Låtskrivare: Christian Fast, Tim Schou, Henrik Nordenback
(Till final från tredje deltävlingen via Andra Chansen)

 

QX QX QX
Ronny: Det här ÄR fortfarande en bra låt. En snygg Shawn Mendes-popdänga med en mördarrefräng som bara blir bättre för varje gång man hör den. Och med en kille med utseendet, rösten, och nu med påkopplad charm så sitter allt som det ska. Detta kommer såklart inte att slåss om vinsten ikväll, men vad gör det? Anton har Mello-debuterat med den äran , och han har garanterat en av årets större radiohits. Nedre halvan for sure.

QX QX QX
Ken: En bra, radiovänlig poplåt som är en växande hit framförd av sockersöt gossman (copyright DNs Hanna Fahl) som inte varit med i tävlingen tidigare. Klart att det ska vara i final! Och det skulle säkert fungera hyfsat i Eurovision. Men när andra hör Kiss You Goodbye hör jag bara en röst säga “Det här kunde varit Loreen!”, “Det här kunde varit Loreen!”, “Det här kunde varit Loreen!”, “Det här kunde varit Loreen!”, “Det här kunde varit Loreen!”, “Det här kunde varit... *fade out*

iTunes-placering idag: 21
Spotify Top 50 idag: 15
Totala Spotify-streams: 2 513 609

”A Million Years” Mariette
Låtskrivare: Thomas G:son, Johanna Jansson, Peter Boström, Mariette Hansson, Jenny Hansson
(Direkt till final från andra deltävlingen)

QX QX QX QX
Ronny: Vinnarbuzzet är tyvärr borta från Mariette, men jag hoppas fortfarande på ett mirakel. Fan, vad detta är snyggt, bra och ESC-värdigt! Mariette kom tillbaka till Melodifestivalen med exakt det jag hoppades på och jag önskar så att detta skulle åka till Kiev. Det är tryck i refrängen och gummibandsdansarna är magiskt härliga att se på. För förutom en grym låt och en fantastisk sångerska är numret så förbannat snyggt, och Mariette skulle kunna leverera bra i media under sin Kiev-resa. Hon kommer plussas bra av de utländska jurygrupperna och det tar henne till topp5. Men där tar det nog stopp. Så synd.

QX QX QX QX QX
Ken: Hur det här inte är tävlingens främsta favorit till vinsten går egentligen över mitt förstånd. Låten är grym, en av mina favoriter i år, numret känns fräscht och spännande och ser fantastiskt i bild och Mariette är en fantastisk sångerska som skulle vara en lika fantastisk representant för Sverige i Ukraina; en representant som skulle stråla på röda mattan, men samtidigt svara uppriktigt, smart och klart på den samlade pressens frågor. Jag förstår bara inte vad det är “alla andra” verkar missa? I min hjärna ringer varningsklockor om en långt mycket sämre placering än vad som är rimligt, men i mitt hjärta kommer det här stanna som en kandidat att ta hem alltihop tills motsatsen är bevisad.

iTunes-placering idag: 12
Spotify Top 50 idag: 26
Totala Spotify-streams: 1 513 622

”Gotta Thing About You” The FO&O
Låtskrivare: Robert John ”Mutt” Lange och Tony Nilsson
(Till final från tredje deltävlingen via Andra Chansen)

QX QX QX
Ronny: Den här låten har vuxit rejält för mig sedan den tävlade i deltävlingen i Växjö. Detta är bra pojkbandspop. Nej, det är egentligen ingen märkvärdig låt, men den är svårt medryckande och jag gillar de snygga popharmonierna. Synkrondansen känns fortfarande väldigt ansträngd och överkoreograferad, men jag gillar verkligen resten. Killarna levererar och jag tycker absolut att de är värda sin finalplats. En placering i mitten?

QX QX
Ken: Precis när jag tänker att jag tycker allt i årets final är rätt bra ändå, så dyker det här killgänget som direkt hämtat ur SKAM upp med sin pojkbandstrall. Ja, jag vet att det är en hit (och jag vill ha hits i final), ja jag vet att The FO&O är ett ”stort nytt namn” som SVT jobbat på att få med (och jag tycker sådant är viktigt så att tävlingen utvecklas och flera nya artister vill vara med), men sorry, jag kommer liksom aldrig förbi Jackie-slingan och Everytime you bake I wanna eat cake-inledningen innan jag tröttnar. Både grupp och låt har ju dock mycket fans därute, och detta är väl därmed välförtjänad finalplats, men i Eurovision eller på prispallen har de inte att göra i mina öron.

iTunes-placering idag: 64
Spotify Top 50 idag: 10
Totala Spotify-streams: 3 303 632

”Hold On” Nano
Låtskrivare: Nano Omar, Gino Yonan, Ayak, Carl Rydén, Christoffer Belaieff, Rikard de Bruin och David Francis Jackson, Johan Röhr
(Direkt till final från första deltävlingen)

QX QX
Ronny: Nej, detta är verkligen inte min grej. Jag tycker inte den är medryckande, den stannar upp hela tiden och jag blir stressad av refrängen och tycker inte om att han skriker (och ibland spricker i rösten), ”HOLD ON!”. Jaja, jag låter som mormor-framför-tv:n nu, men så känner jag. Detta kan gå hursomhelst i Kiev, men jag vill tro att detta ändå ger oss en bra placering om så många svenskar gillar den. Den ligger ju högt på listorna, har låga odds och ligger stadigt bland toppen i olika undersöknings. Men är detta låten jag ska heja fram i Kiev? Åh, nä….det vill jag inte.

QX QX QX QX
Ken: Tänk hur saker kan ändra sig på sex veckor. Där i Göteborg, precis instigen i Mello-bubblan från den verkliga världen var ju Nano världens bästa låt. Typ. Låten, en blandning av Hozier och Emeli Sandé passar ju egentligen min musiksmak som handen i handsken – så varför har jag då knappt lyssnat på den sedan den släpptes? Möjligen för att jag helt enkelt aldrig fått den där riktiga vinnar-vibben eller Eurovision-känslan av Nanos snygga gospel-pop… Förmodligen har jag fel dock, det här borde rimligen få massivt stöd både av folk och jury och därmed vara en vass segerkandidat. Ett varningens finger dock! Ska detta till Kiev behövs ett bättre “money shot”, ni vet den där bilden hela Europa minns som man kör i snabbreprisen, än vad det har just nu.

iTunes-placering idag: 3
Spotify Top 50 idag: 7
Totala Spotify-streams: 2 311 380

”As I Lay Me Down” Wiktoria
Låtskrivare: Justin Forrest, Jonas Wallin och Lauren Dyson
(Direkt till final från fjärde deltävlingen)

QX QX QX QX
Ronny: Av de starkaste vinnarfavoriterna är detta min favorit! Jag tycker att det vore svinkul att skicka Wiktoria. Låten är härligt medryckande och modern, och hon sjunger som en gudinna. Dessutom ser hon ut som en riktig stjärna i sin nyinförskaffade byxdress i rött. Assnyggt! Eftersom att detta är Mello-låten som ligger högst på listorna, och har gjort sedan släppet, så gissar jag att Wikkan får folkets högsta poäng.
Men. Räcker det för att håva hem segern? Nej, hon måste nog vara topp3 hos juryn också i så fall. Och det borde hon vara, men hon kan också missa segern med knapp marginal om det vill sig illa. Hursomhelst tror jag att As I Lay Me Down skulle funka snorbra i ESC, förutom ovan nämnda anledningar. Detta är en av få uptempo-låtar, och den sticker helt klart ut i allt midtempo- och balladtråk.

QX QX QX QX QX
Ken: Jag har gått från att gilla till att älska den här pop-countryn som kör på med öppna spjäll från start till mål. Jag vet dessutom inte hur många gånger jag sagt och skrivit det sedan i Skellefteå, men Wiktoria är verkligen en formidabel sångerska. Så sjukt grym! Addera till det en växling från blå klänning till varmt röd byxdress, en ny cool animering i den där (ganska onödiga) LED-sängen, en snygg, blond tjej som kanske är det folkligaste inslaget i årets startfält efter jojken, och så då årets absolut största Spotify-hit… Snacka om att vi här har en livsfarlig kandidat till segern och det bidrag på vilket jag skulle sätta mina sista slantar om jag var tvungen. Och inte mig emot; det här skulle fungera alldeles utmärkt i årets Eurovision! Heja!

iTunes-placering idag: 2
Spotify Top 50 idag: 2
Totala Spotify-streams: 3 399 710

”Good Lovin” Benjamin Ingrosso
Låtskrivare: Benjamin Ingrosso, Louis Schoorl, Matt Parad, MAG
(Direkt till final från andra deltävlingen)

QX QX 
Ronny: Precis som med Boris är detta en genre jag inte alls är så pigg på: Svängig soulpop i Michael Jackson/Tinberlake-anda. Men Benjamin är svincharmig, och jag är så glad att han på sitt första Mello-försök tog finalplatsen. Med det sagt hoppas och tror jag jag att det tar stopp här. Benjamin är fortfarande lite kalvig röstmässigt och skulle behöva växa till sig ett år eller två innan han är redo för större utmaningar. Den här tror jag dock kan placera sig bättre än många tror, och jag gissar att den är på övre halvan när allt är över ikväll.

QX QX QX
Ken: Här är ytterligare en låt jag gillar riktigt mycket när jag hör den – men som jag sen sällan smäller på i mina lurar när jag lyssnar på musik hemma. Precis som i fallet Nano så vet jag inte varför här heller. Låten är ju både snygg och dyr, Benjamin är bra, och numret är slikt och innehåller båda mina favorit-husdansare. Nä, jag kan inte komma på något att klaga på alls faktiskt. Men det är inte heller något jag känner borde vinna eller kan komma på så mycket värst mer att skriva om utan att nämna Timberlake eller Bieber. Och vem orkar läsa det en gång till? Kan få komma typ….femma?

iTunes-placering idag: 61
Spotify Top 50 idag: 13
Totala Spotify-streams: 2 112 298

”Boogieman” Owe Thörnquist
Låtskrivare: Owe Thörnqvist
(Direkt till final från fjärde deltävlingen)

QX
Ronny: När min största sorg över att detta gick direkt till Friends lagt sig så kan jag känna att det var skönt att ett sånt här svennigt buskisbidrag med ett 87-årig sångare gick till final efter förra årets hets om att alla måste vara unga och sjunga pop. Men det är också det enda glädjande med detta. Jo, i och för sig, hatten av föra att Owe ändå gör sin grej. Så.
Jag kan omöjligt ge den här smörjan mer än en etta i betyg. Jag verkligen hatar den här urlarviga låten och alla dess ingredienser: När körsångerskorna jazzar runt honom och sjunger ”blow blow blow”, när Owe drar ut på lååååååt i versen, när munspelet åker fram, ord som hotdogrockabillyboogieman…Bort! Ut! Tack och hej!

QX
Ken: OK, det räcker nu. Jo, det är härligt med en så pigg 87-åring med en så pass bra röst i en Mello-final, jo halva Top Cats är ett härligt bakgrundsgäng och visst, jag köper att gummikorvar är lättare att ta till sig än en handväska och flaggor… Men nu räcker det! Nu får det vara nog. Om Bada Nakna kom sist i fjol på grund av en totaldiss av utländska juryn så måste de dra sitt strå till stacken i år också. Trots dagen-före-intervju hos Skavlan. Trots att det här är svenskare än en raggarbilsfylla på midsommar. Nu räcker det. Tack.

iTunes-placering idag: 73
Spotify Top 50 idag: Inte där
Totala Spotify-streams: 443 937

Vår tippning:

  1. Wiktoria
  2. Jon Henrik & Aninia
  3. Robin Bengtsson
  4. Nano
  5. Mariette
  6. Benjamin Ingrosso
  7. FO&O
  8. Ace
  9. Lisa Ajax
  10. Anton Hagman
  11. Owe Thörnquist
  12. Boris René