– Vi har länge jobbat med internationellt präglat innehålll i världklass. Då vi
satte Baptiste Giabiconi på förra omslaget (Karl Lagerfelds musa och världens högst rankade manliga modell) exploderade förfrågningarna och vi insåg att det var dags för oss att ta vår modeinriktade gaytidning till den globala marknaden, säger Benjamin Falk, chefredaktör för Dorian magazine i ett pressmeddelande om att man nu tar steget till en internationell publik.
Dorian Magazine samarbetar med Image Nation Studio, baserad i Los Angeles, som idag räknar in bland annat kalsongmärket AussieBum, brittiska tidningen reFresh, franska Adonis och amerikanska Bello Mag bland sina kunder.
Genom sitt företag Out Next Media så hjälper Image Nation Studios bland annat media att få en digital spridning.
– Vi promotar redan en expressiv, osvensk estetik i våra editorialer vilka fotas i
New York och London, med nästan uteslutande internationella modemärken, så
detta känns som en naturlig utveckling, säger Jake Rydqvist, modechef och
kreativ chef för Dorian Magazine i pressmeddelandet.
Dorian Magazine kostar ca 22 kronor att ladda ner till sin IPad, IPhone eller i ITunes.
För att nå ut till den internationella markanden kommer tidningens huvudartikel att översättas till engelska.

Läs även:
Karl Lagerfeld-modell gör musikdebut