Chipstillverkaren Doritos är ett multinationellt företag som bidrar till att sprida regnbågsvärme över Mexiko. I en ny reklamfilm visas en ensamstående man som efter ett samtal med sin son vänder sig till allt-i-allo-sajten Reddit för att få råd i hur han på bästa sätt ska kunna prata med sin nyutkomna son om dennes relation med pojkvännen.
Sajten designtaxi.com skriver att storyn är baserad på en verklig händelse, och filmen ”The Best Gift” spreds på YouTube i julas med tillägget ”den bästa gåvan du kan ge den här julen är att acceptera någon för vem den är”. Den är en del av företagets satsning Doritos Rainbow, där man också är aktiv på Instagram. Genom Doritos Rainbow har företaget visat stöd för LGBTQ+ communityt sedan 2016, och har samlat in pengar till olika verksamheter och hållit workshops som ska öka förståelsen för regnbågspersoner och deras situation i landet.
Företaget har också startat en kampanj, ‘#PrideAllYear, efter att ha fått samlat in berättelser som bygger på konsumenternas egna regnbågsrelaterade erfarenheter.