Genom märken som Gabba, Parajumpers, Sand och inte minst Aussiebum har stan fått två heta butiker som kan konkurrera med de stora kedjorna.
– Det har varit en pojkdröm att öppna en egen butik, och jag saknade en butik i Göteborg som stack ut utan att skrämma, som vågar satsa på märken som inte fanns på andra håll, och som kunde erbjuda kunderna något extra. Jag beskriver Mens Rooms utbud som “sporty couture”, sportigt vardagsmode med fokus på snygga och intressanta detaljer, utan att priserna drar iväg. Ladies Room föddes sedan av bara farten för att jag ville ge tjejerna något bra också.
Skjortor från Sand och jeans från Gabba tillhör storsäljarna men de slår inte gayfavoriten Aussiebum. Jens K Mens Room är en av två butiker i Skandinavien som lyckats få rättigheterna att sälja det populära bad- och underklädesmärket.
– Jag märker att det är vad folk söker på när de är inne på hemsidan, och sen när de kommer in i butiken så hittar de mycket annat. Så Aussiebum öppnar för ökad försäljning, och jag ser att kunderna det senaste året har handlat för ett högre snitt än föregående år. Det är extramt roligt.
Hur har gaykunderna hittat dig?
– Genom att folk har tipsat varandra, och genom annonser i QX. Jag tror också att det handlar om att jag jobbar mycket visuellt med skyltning och upplägg i butiken. Det ska vara stilfullt med rena linjer, men ändå inte perfekt.
– Och för att jag vågat ta in märken som inte finns överallt, såna som sticker ut men ändå inte skrämmer bort.
Loggan för butikerna är rätt populär har jag hört…
– Ja, “toalettgubbarna” är väldigt spännande för turisterna och alla vill plåta skyltarna. Men det var tanken hos killen som gjorde logotypen. Att varje gång man går på toaletten skulle man tänka på Jens K. Och jag antar att det är bra även om det lät lite konstigt nu (skrattar).
Till sist: Vad är det sexigaste plagg en man kan ha på sig?
– Ett par perfekt slitna och tvättade jeans. Med kalsongkanten som sticker upp lite grann. Och ingenting annat. Det finns inget sexigare än det.
Uppdaterad 2016-11-15