– Kom får ni se, säger Dino entusiastiskt och drar med oss till de bakre regionerna av hallen för begagnade bilar hos Nissans återförsäljare Mobility Motors i Sätra.
Dino försvinner ett ögonblick och återvänder sedan med en trehjulig motorcykel, en Can-Am Spyder.
– Det här är min senaste leksak, säger han stolt. Jag sålde min Ford Mustang -65:a och köpte den här istället!
Dino lämnade Grekland år 2003 och flyttade hit till Sverige. Han började plugga ekonomi och jobbade samtidigt på Chokladkoppen.
Sedan följde några år i klädesbranschen innan hans granne frågade om inte han hade lust att komma och börja jobba för henne. Några veckor senare var Dino bilförsäljare på Mobility Motors, trots att han ännu inte hade något körkort!
– Jag sålde faktiskt en bil redan på min första arbetsdag som säljare. Det var en utländsk familj som köpte en ny Nissan Qashqai, en röd. När den skulle levereras visade det sig att det var fel i vårt system och att bilen i verkligheten var svart! Det gick naturligtvis att ordna men kunden fick vänta ytterligare någon vecka på leverans.

Mobility Motors är ett familjeföretag där ägarfamiljen har sina rötter i Sydafrika och som medvetet satsat på att nå mångfald. Inte bara när det gäller gaycommunityt utan även när det gäller invandrare. För gaypubliken är Nissan och Mobility Motors kända som stolt samarbetspartner i Stockholms Pride, ett projekt Dino deltagit i från start.
– Jag har varit öppen homosexuell sedan länge och jag tyckte det var tråkigt att inget bilmärke försökt närma sig oss homosexuella som kundgrupp. Nästan direkt när jag börjat på Mobility Motors, pratade jag med min chef om vi inte skulle kunna vara med och göra något på Pride. Vi lyckades få ihop en satsning och 2007 var första året som vi var med i parken. Det var jäkligt roligt!
Lönade det sig då?
– Absolut! Responsen var jättestor och även åren efter tycker jag mig ha sett mer gayfolk i bilhallen. Jag har ganska bra gaydar! Dessutom sålde vi några bilar där i parken. Men det handlar inte bara om att sälja bilar, man vill vara med där för att stötta!
Hur skiljer sig gaykonsumenten från den straighta kunden?
– Det är faktiskt inte så stor skillnad. Ofta handlar det om familjer eller singlar som letar en bil utefter sina behov. Ska jag generalisera så tror jag att gayfolk kanske är något mer miljömedvetna än straighta kunder. Även designen är viktig för många och man vill ha en bil som är ”inne”. Är man ung gaykille vill man inte åka Volvo V70!
Får söta killar rabatt?
– Självklart, skrattar Dino och skyndar sig sedan att tillägga att alla får rabatt. Eller i alla fall bra priser!