På Qruiser, via annonser på QX.se och en rad andra sajter erbjuds ungdomar upp till 25 år att kontakta UMO, en Internetbaserad ungdomsmottagning.
I marknadsföringen har reklambyrån Dist även tagit fram en utomhuskampanj med två affischer som skall gå i Malmö, Göteborg och Stockholm. På en av dem finns en tjej som tittar flirtigt och med texten ”Vill du se mig göra nåt jag tycker om?”. På en annan ser man två killar varav en lika flirtigt som på tjejaffischen tittar på betraktaren och säger ”Vill du se oss sätta på en kondom?”.
Det senare blev för mycket för Västtrafik. Presschefen Kristian Ördell säger till Göteborgs-Posten att killarnas budskap kan upplevas som ”stötande”.
Så på spårvagn och buss i Göteborg med omnejd blir det ”bara” tjej-affischen som får göra reklam för Umo.se.
Dagens Fråga
Uppdaterad 2016-11-16